Top 5 tips voor het schrijven van een geweldige “Over ons” pagina

30 aug 2022

We weten het, we weten het: Het is het internet en iedereen heeft tegenwoordig een “over ons” pagina. Maar jouw potentiële klanten zijn het meer dan zat om te lezen hoe jij in 2003 bent opgericht en kantoren hebt in New York, San Francisco en Londen, met een team van 23 whiz-kid ingenieurs die hebben gewerkt voor bedrijven als Google en Facebook. Daarom moet jouw “over ons” pagina er bovenuit steken en zich onderscheiden van al die andere bedrijven. Hier zijn onze 5 tips voor het schrijven van een geweldige “Over ons” pagina die ervoor zorgt dat mensen jouw bedrijf opmerken (en hopelijk je klant worden).

Wees transparant en laat je menselijke kant zien

De beste merken ter wereld – zoals Coca Cola, Nike en Apple – hebben een duidelijk voordeel ten opzichte van hun concurrenten: vertrouwen. Mensen vertrouwen deze merken omdat ze menselijk zijn. Ze hebben begrijpelijke ups en downs waar je je gemakkelijk mee kunt identificeren. Het is belangrijk dat je op je “over ons”-pagina je menselijke kant laat zien, zodat mensen zich met je verbonden voelen en je vertrouwen. Jij kunt dit doen door verhalen te delen over de reis van jouw teamleden, over wat jou ertoe heeft gebracht jouw bedrijf op te richten en over wat jij onderweg hebt geleerd. Als je een grappig verhaal te vertellen hebt (en we hopen dat je dat hebt), zorg er dan voor dat je het vermeldt op je “Over ons” pagina. Mensen houden ervan om verhalen te lezen die herkenbaar en grappig zijn. Deze verhalen helpen jouw bedrijf menselijker te maken dan alleen een saaie bedrijf “over ons” tekst.

Wees trots op je imperfecties

Op jouw “over ons” pagina, moet u trots zijn op uw onvolkomenheden. Wat bedoelen we daarmee? Hoewel het misschien verleidelijk is om een lijst te maken van alle coole bedrijven waarmee je hebt samengewerkt of de mooie prijzen die je hebt gewonnen, moet je je echt richten op wat je hebt geleerd van je fouten. Je “over ons” pagina is de perfecte plek om je gebreken en onvolkomenheden te benadrukken (terwijl je ook je sterke punten benadrukt). Op die manier creëer jij een diepe emotionele band met jouw klanten en laat jij hen geïnspireerd voelen om eventuele obstakels te overwinnen. Uiteindelijk verbind jouw bedrijf, zich met jouw klanten op een persoonlijker niveau. En is dat nou niet net hét doel van marketing?

Gebruik echte reviews van klanten

Het is moeilijk te geloven, maar er zijn nog steeds mensen die geen reviews van klanten gebruiken op hun “over ons” pagina. Als je schrijft hoe geweldig je product is, vertrouwen mensen je woorden misschien niet, omdat je een gevestigd belang hebt in de verkoop van je product. Je kunt dat dilemma oplossen door beoordelingen van klanten op te nemen op je “over ons” pagina. Laat de woorden van jouw klanten het woord voor jou doen en toon alle voordelen die het product te bieden heeft. Dit zal helpen vertrouwen op te bouwen bij jouw klanten en maakt ze eerder geneigd om bij jou te kopen. Bovendien helpen reviews van klanten om het doorklik percentage op jouw “over ons” pagina te verhogen.

Zorg voor een duidelijke boodschap voor jouw doelgroep

Wat wil je bereiken met je “over ons”-pagina? Het doel van deze pagina is om mensen te vertellen wie je bent als bedrijf, wat je doet en waarom ze moeten geven. Dit betekent dat jij een duidelijke boodschap moet hebben die gemakkelijk te begrijpen is. Houd je “over ons” pagina kort, maar zorg ervoor dat het alle belangrijke informatie over je bedrijf bevat. Als jij jouw pagina wat meer persoonlijkheid wil geven, kun je er ook voor kiezen om foto’s van teamleden, bedrijfsruimtes of zelfs wat grafieken toe te voegen die laten zien hoe jouw bedrijf werkt.

Laat zien wat jouw bedrijf uniek maakt

Wij denken dat je “over ons” pagina de perfecte plek is om te laten zien wat jouw bedrijf uniek maakt. Je kunt dit doen door de verschillende voordelen die je hebt ten opzichte van je concurrenten te benadrukken door het noemen van je gespecialiseerde proces, unieke producten of speciale belofte aan je klanten. Door te benadrukken wat jouw bedrijf uniek maakt, zorg jij ervoor dat jouw “over ons” pagina opvalt tussen de rest. Je maakt duidelijk waarom jij anders bent dan jouw concurrenten én je zult ook eerder in staat zijn om vertrouwen op te bouwen bij jouw toekomstige klanten door hen te laten zien dat jouw bedrijf hebt wat ze nodig hebben en verdienen.

Conclusie

Door deze tips te volgen, kun jij ervoor zorgen dat jouw “over ons” pagina de beste is die het kan zijn. Een slecht geschreven “over ons” pagina is bijna net zo slecht als helemaal geen “over ons” pagina hebben. Als jij ervoor wilt zorgen dat jouw “over ons” pagina de beste is die het kan zijn, zorg er dan voor dat jij deze tips volgt. Door transparant te zijn, trots te zijn op jouw onvolkomenheden en echte reviews van klanten te gebruiken, kun jij laten zien wat jouw bedrijf uniek maakt en waarom toekomstige klanten erom zouden moeten geven.

Begin vandaag nog met Siteklik

Met enkele simpele stappen maak je eenvoudig een website voor jouw bedrijf

Deze artikelen vind je wellicht ook interessant:

Website termen die je moet kennen

Website termen die je moet kennen

Ga je zelf een website maken, dan is het goed om te weten wat de belangrijkste website termen betekenen. Om jou hierbij te helpen heeft Siteklik een lijst gemaakt met daarin de belangrijkste website termen, zo ben jij volledig voorbereid om een professionele website...